A 40 országba mintegy 300-féle terméket szállító Kőröstej vállalatcsoport élen jár a magyar sajtok külföldi népszerűsítésében. Az egyik legaktívabb a magyar gyártók közül, mindig egyedi megjelenés formájában ismerteti meg termékeit a legnagyobb élelmiszeripari világrendezvények közönségével. Emellett rendszeresen lepik meg újdonságokkal is a látogatókat. Ez alkalommal az új Hajdú GYROS sajttal keltett nagy feltűnést a magyar stand a sajt szekcióban, hiszen hasonló termékkel ez idáig még egyetlen sajtgyártó sem jelentkezett a piacon.

Kőröstej

A Kőröstejet a libanoni származású, orvosi diplomáját Magyarországon megszerző Dr. Riad Naboulsi alapította 1989-ben. Mára Magyarország egyik legnagyobb sajtgyártójává és élelmiszer-exportőrévé vált. Egyedülálló technológiával és világszínvonalú berendezésekkel felszerelt gyáraiban kiváló minőségű sajtokat készít, fő profilja a kashkaval, grill sajt, parenyica, halloum, labneh, trappista és krémfehér sajtok gyártása, belföldi és export értékesítése. Termékei a hazai piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában keresettek. Az elmúlt két évben 5 kontinens 40 országába exportáltak sajtokat, ebből több mint 30 országba Hajdú márkanév alatt.

A világújdonságnak számító különlegességet elsőként Párizsban mutatta be a Kőröstej. Az innovatív termék a gyros húsok helyettesítője, ami ráadásul a grillen is ugyanúgy viselkedik, mint a húsok, semmilyen különleges előkészítést vagy kezelést nem igényel. Alapanyaga a sajtolimpián aranyérmet nyert Hajdú grill sajt. A fejlesztés során ennek receptjét és gyártási technológiáját alakították át úgy, hogy 7 kg-os tömbökben is lehessen sütni függőleges gyrosznyárson. Ez a Halloumi típusú sajt hő hatására nem olvad, viszont szépen pirul, íze kellemesen sós. Az egyedülálló sajt látványával, illatával vonzotta a látogatókat, az érdeklődők tesztelhették is a finomságot, mely nagy sikert aratott a kóstolók között. Az íz mellett az ötletet is díjazták, sokan jegyezték meg, hogy az egész sajt szekció egyik leginnovatívabb újdonságával találkoztak a rendezvény során. A kiállítás alatt több mint 25 kg sajtból sütött gírosz fogyott el a magyar standnál.

„Feltűnő, hogy a hagyományos piacainknak számító európai és közel-keleti érdeklődők mellett egyre több távol-keleti, ázsiai, latin-amerikai és afrikai kereskedő keres fel minket, érdeklődik a sajtjaink iránt, köztük a legjelentősebb disztribútorok is. Az újdonságainkban is nagyon bízunk, hiszen ma már minden piacon kifejezetten keresik is az ilyen különleges megoldásokat” – mondta el Dr. Riad Naboulsi, a Kőröstej Csoport tulajdonosa.

A SIAL Párizsi Nemzetközi Élelmiszeripari Szakkiállítás a világ egyik legnagyobb és legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, mely idén 2016. október 17-20. között került megrendezésre 105 országból érkező 7000 kiállító és 155 000 látogató részvételével. A Kőröstej teljes termékkörével sok-sok éve saját, látványos standdal van jelen a nagyszabású szakmai szemlén, ahol a magyar és nemzetközi specialitásoktól kezdve a közel-keleti különlegességekig mutatja be sajtválasztékát.

 

(Kereskedelmiszektor.hu/Fotó:kormany.hu)